ďťż
-> Kody, daty produkcji, daty ważności <-




arrachnee - 2009-01-14 16:18
-> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Pytania o kody pojawiają się w różnych wątkach - czas zebrać wszystko w jednym miejscu. Marki umieszczone są alfabetycznie. Wszystkie informacje będą zbierane w pierwszych postach. Zapraszam do dzielenia się informacjami :)

* przy nazwie marki oznacza informacje niedokładne/orientacyjne

na szaro oznaczam te, o których nie mam żadnych informacji.

przyjmujemy, że odpowiednio przechowywana kolorówka jest ważna 3 lata
"tłuste" konsystencje [szminki, błyszczyki, podkłady] mogą zepsuć się szybciej
"suche" [cienie, pudry], zwłaszcza wypiekane mogą być w świetnym stanie przez 5 lat

kwestia "słoiczków" i liczenia daty ważności od daty otwarcia: ilość miesięcy podana na "słoiczku" powinna mieścić się w ogólnej dacie ważności!

->->->->->->->->->->->->->->->->->->->->->->->->->->->->->->

A

Anna Sui - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK

Armani

ArtDeco - literka "E" oznacza produkcję w 2008, "A" prawdopodobnie 2007

Avon - na opakowaniu umieszczona jest data produkcji

B

Bere Esculants

Benefit - przykładowy format kodu: 8F1A - pierwsza cyfra oznacza rok - 8 to 2008

Biotherm

Bobbi Brown

Borghese

Bourjois* - na pewno dwie pierwsze cyfry w czterocyfrowym kodzie oznaczają razem miesiąc i rok (zmieniają się co miesiąc) - niestety niektóre liczby są pomijane - orientacyjna tabelka KLIK

C


Chanel - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK - uwaga: kody powtarzają się co 8 lat

Christian Dior - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK

Clarins - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK

Clinique - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK

D

Deborah - przykładowy kod: A2825 - pierwsza cyfra po literze oznacza miesiąc (tu: luty), kolejna rok (tu: 2008)

E

Elizabeth Arden - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK

Estee Lauder - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK
Każdy kod na kosmetykach Estee Lauder składa się z dwóch literek (albo literki i cyfry) oraz cyfry na końcu.
Druga literka (albo cyfra) - to miesiąc produkcji - 1 styczeń, 2 luty, 3 marzec, 4 kwiecień, 5 maj, 6 czerwiec, 7 lipiec, 8 sierpień, 9 wrzesień, A październik, B listopad, C grudzień.
Cyfra na końcu kodu oznacza rok produkcji - 7 to 2007, 8 to 2008 itd.

F

Fusion Beauty

G

Givenchy - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK

Guerlain - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK

H

Helena Rubinstein - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK





arrachnee - 2009-01-14 16:19
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  I

J

Joko - na opakowaniu umieszczona jest data ważności

K


Kanebo

L


L'Oreal - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK
Od 2008 zmienił się format kodu - jeśli przed ciągiem trzech cyfr jest litera E, to produkt pochodzi z 2008. Oznaczenie cyfrowe nadal pozostaje tajemnicą.

Lancaster

Lancome - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK

Laura Mercier

Lierac - pod uwagę bierzemy trzy ostatnie cyfry kodu. Ostatnia cyfra oznacza rok produkcji, dwie wcześniejsze - tydzień roku

Lumene - na opakowaniu jest data ważności

M


MAC - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK

Max Factor* - w czterocyfrowym kodzie produkcji pierwsza cyfra oznacza rok, a trzy pozostałe dzień roku, na przykład: 8231 = 19 VIII 2008 [info od Jeannne90 :) ]

Maybelline - system kodowania taki sam, jak L'Oreal

N

Nina Ricci

NYX

O

Origins - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK

Orlane



arrachnee - 2009-01-14 16:20
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  P

Paula Dorf

Pupa - kod G022 to 2008 rok, 22 styczen. (22 to dzien roku). G to lata. G- 2008. F-2007 H-2009 itd. Ale to sie nie tyczy kredek, bo tam jest trochę inaczej. [info od Marei :) ]

R

S

Sephora

Shiseido - od około dwóch lat standardowe EXP; wcześniej umieszczano kody - bardzo trudne do odkodowania [firma nie chce udzielać informacji]

Shu Uemura

Sisley - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK

Smashbox

Stila



arrachnee - 2009-01-14 16:20
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  T

The Body Shop - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK

U

V

Vichy - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK

Victoria Secret

W

Y

Yves Roches

Yves Saint Laurent - do sprawdzenia w datecalculatorze KLIK

Z





Jeanne90 - 2009-01-14 17:03
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Świetny wątek:ehem:



xPoziomkax - 2009-01-14 17:16
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Jeśli mi pisze tak to co to znaczy? :confused:

Production Date

2007-1



Jeanne90 - 2009-01-14 17:21
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Poziomko:
Data produkcji: styczeń 2007.



xPoziomkax - 2009-01-14 17:25
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez Jeanne90 (Wiadomość 10485902) Poziomko:
Data produkcji: styczeń 2007.
Kurcze... to źle? :confused: Mam niedawno a taka produkcja... :rolleyes: Znaczy, że jest stary? :(



Jeanne90 - 2009-01-14 17:30
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez xPoziomkax (Wiadomość 10485973) Kurcze... to źle? :confused: Mam niedawno a taka produkcja... :rolleyes: Znaczy, że jest stary? :( Zależy jaki to kosmetyk. Dla niektórych to długo, dla innych nie:) A co to za produkt?



xPoziomkax - 2009-01-14 17:48
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez Jeanne90 (Wiadomość 10486046) Zależy jaki to kosmetyk. Dla niektórych to długo, dla innych nie:) A co to za produkt? Błyszczyk... :D Ale Justysia mówi, że to sie liczy od czasu otwarcia ;)



arrachnee - 2009-01-14 17:54
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez xPoziomkax (Wiadomość 10486342) Błyszczyk... :D Ale Justysia mówi, że to sie liczy od czasu otwarcia ;) Poziomko, dopisałam o tych "słoiczkach" i liczeniu daty ważności od momentu otwarcia w pierwszym poście :ehem:



Jeanne90 - 2009-01-14 17:56
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez xPoziomkax (Wiadomość 10486342) Błyszczyk... :D Ale Justysia mówi, że to sie liczy od czasu otwarcia ;) Pewnie tak:) Jeśli błyszczyk nie ma brzydkiego zapachu, nie waży Ci się na ustach itd., to wszystko jest ok:)



xPoziomkax - 2009-01-14 17:58
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez Jeanne90 (Wiadomość 10486482) Pewnie tak:) Jeśli błyszczyk nie ma brzydkiego zapachu, nie waży Ci się na ustach itd., to wszystko jest ok:) Dziękuję :* Bo ja mojego JT otworzyłam około 2 tyg temu :)



Lemirka - 2009-01-14 21:41
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Arrachnee wpadłaś na świetny pomysł :)



Nevada87 - 2009-01-14 21:44
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Dziewczyny:cmok: mam problem z kodami The Body Shop, dzisiaj chciałam sprawdzić datę nowo zakupionego kremu Hemp do twarzy, jego kod to D228EA , wpisałam kilka razy różnymi sposobami;) w dekalkulator i zawsze wyskakuje błąd, niemożliwe aby produkt był wyprodukowany w tym roku, czy ktoś mógłby pomóc i rozszyfrować ten kod? :ehem:



Jeanne90 - 2009-01-14 21:47
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Nevado, kiedy mi wyskakiwała data produkcji niczym z kosmosu (nie produktu TBS), to znaczyło, że spisałam nie ten kod:)



Nevada87 - 2009-01-14 21:52
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez Jeanne90 (Wiadomość 10491459) Nevado, kiedy mi wyskakiwała data produkcji niczym z kosmosu (nie produktu TBS), to znaczyło, że spisałam nie ten kod:) Jeanne:cmok: sprawdzałam na zdjęciach do których odnośnik można znaleźć na dekalkulatorze, są tam produkty body shopy i oznaczone kody jakie należy podać, według tych zdjęć podaję dobry kod, jest on wybity i ma takie ułożenie liter i cyfr:ehem:
Sprawdzałam też inny kod jaki był z kolei wybity na plastiku ,ale też nie działa:nie:



arrachnee - 2009-01-14 21:52
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  dziękuje Lemirko :cmok:

Nevado
- co prawda obecnie, mam tylko jeden produkt z TBS, ale format kodu jest inny: B283 (jest z boku opakowania, nie na nalepce)



Jeanne90 - 2009-01-14 21:55
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Nevado, w takim razie nie wiem o co chodzi z tym kodem :confused: Jest możliwość, że to podróbka? Czy kupowałaś w drogerii?



Nevada87 - 2009-01-14 22:02
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez arrachnee (Wiadomość 10491545) dziękuje Lemirko :cmok:

Nevado
- co prawda obecnie, mam tylko jeden produkt z TBS, ale format kodu jest inny: B283 (jest z boku opakowania, nie na nalepce)
Arrachnee dziękuję:cmok: ale nie mam żadnego takiego kodu, mogę zrobić foto, ale nie wiem czy to coś pomoże, mam kod kreskowy, jakiś ref, ten wybity na naklejce - widoczny tylko pod światło, na spodzie wybity w plastiku, w każdym razie nawet jak wpisuje część kodu nic to nie daje:o

Cytat:
Napisane przez Jeanne90 (Wiadomość 10491598) Nevado, w takim razie nie wiem o co chodzi z tym kodem :confused: Jest możliwość, że to podróbka? Czy kupowałaś w drogerii? Tak, dzisiaj w Body Shopie w Galerii...



Jeanne90 - 2009-01-14 22:05
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Nevado, wklej zdjęcie, może ktoś pomoże:)



arrachnee - 2009-01-14 22:13
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez Nevada87 (Wiadomość 10491729) Arrachnee dziękuję:cmok: ale nie mam żadnego takiego kodu, mogę zrobić foto, ale nie wiem czy to coś pomoże, mam kod kreskowy, jakiś ref, ten wybity na naklejce - widoczny tylko pod światło, na spodzie wybity w plastiku, w każdym razie nawet jak wpisuje część kodu nic to nie daje:o zbadałam sprawę i:
- data jest zawarta w literze i trzech cyfrach za nią (niezależnie czy dopisuję dwie litery na końcu, czy nie wyświetla się ta sama data) - zgadza się to ze sposobem kodowania dużej części marek należących do koncernu L'Oreal
- na mój gust Twój produkt został wyprodukowany w połowie sierpnia 2008 (wpisywałam wcześniejsze litery alfabetu - kody odczytywane były jako odpowiednio C228 - 16 VIII 2007, B228 - 16 VIII 2006, A228 - 16 VIII 2005)



Nevada87 - 2009-01-14 22:31
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  4 załącznik(i/ów) Cytat:
Napisane przez Jeanne90 (Wiadomość 10491793) Nevado, wklej zdjęcie, może ktoś pomoże:) Lekko spóźniona ,ale wklejam:ehem:

Cytat:
Napisane przez arrachnee (Wiadomość 10491887) zbadałam sprawę i:
- data jest zawarta w literze i trzech cyfrach za nią (niezależnie czy dopisuję dwie litery na końcu, czy nie wyświetla się ta sama data) - zgadza się to ze sposobem kodowania dużej części marek należących do koncernu L'Oreal
- na mój gust Twój produkt został wyprodukowany w połowie sierpnia 2008 (wpisywałam wcześniejsze litery alfabetu - kody odczytywane były jako odpowiednio C228 - 16 VIII 2007, B228 - 16 VIII 2006, A228 - 16 VIII 2005)
Dziękuję:cmok: mam więcej produktów body shop także sobie posprawdzam tym sposobem, niżej w załączniku jeszcze zdjęcia kodów na opakowaniu.



ulinkaaa - 2009-01-15 13:04
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Swietny watek arrachnee! :D



bejbi19 - 2009-01-15 13:50
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Inglot

np IK04PC

gdzie A - 2000 r, B - 2001, C - 2002,....., I - 2009 r

A - Styczeń,...., K - listopad

2009 r Listopad



Jeanne90 - 2009-01-15 13:58
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Bejbi, czy na produktach Inglota wybita jest data produkcji czy data przydatności do użycia?



bejbi19 - 2009-01-15 14:12
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  W sumie są dwie daty (na przykładzie błyszczyka tuby)

zaszyfrowana data przydatności po otwarciu ( IK04PC tzn 11.2009r)
i data przydatności ogólnej bez otwierania (07.2011r.)



Jeanne90 - 2009-01-15 14:20
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Bejbi, w takim razie wszystkie moje cienie sa do wywalenia, bo mam do 2007, 2008 i do 2009 roku:) Wolałabym żyć bez tej świadomości:D Hehe no ale nie mam najmniejszego zamiaru się ich pozbywać:)



bejbi19 - 2009-01-15 14:28
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Może te ze starej kolekcji były inaczej oznaczane...nie mam pojęcia :) jutro w pracy przejrzę cienie ze starej kolekcji i z nowej :)



CzarnaLandrynka - 2009-01-15 17:02
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Świetny wątek, wreszcie wszystko zebrane 'do kupy' ;)



biedroneczka32 - 2009-01-26 23:45
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności kosmetyków Estee Lauder<-
  Dziewczyny, mam kody produkcji kosmetyków Estee Lauder!!:jupi: Nie trzeba już wbijać w domku w dekalkulator:ehem: Wiadomość jest pewna, ponieważ kody widziałam na własne oczy w Douglasie - pokazała mi zaprzyjaźniona Konsultantka mówiąc, że kody są tajne :eek: i nie wolno jej tego robić, ale mi pokaże, bo widzi, że i tak się w tym orientuję:p:

Każdy kod na kosmetykach Estee Lauder składa się z dwóch literek (albo literki i cyfry) oraz cyfry na końcu.

Pierwsza literka to numer serii - to nas nie interesuje z punktu widzenia ważności produktu.
Druga literka (albo cyfra) - to miesiąc produkcji - 1 styczeń, 2 luty, 3 marzec, 4 kwiecień, 5 maj, 6 czerwiec, 7 lipiec, 8 sierpień, 9 wrzesień, A październik, B listopad, C grudzień.
Cyfra na końcu kodu oznacza rok produkcji - 7 to 2007, 8 to 2008 itd.

Data ważności większości kosmetyków to 3 lata od daty produkcji lub dwa lata od daty jego otwarcia - ale oczywiście nie dłużej, niż te 3 lata od daty produkcji.

Wg tego samego klucza kodowane są kosmetyki Clinique!:) (Ten sam producent, co EL:))

Sprawdzajcie daty ważności!!!! Bardzo często spotykam w Douglasie i Sephorze kosmetyki na granicy ważności albo przeterminowane:mad: To już jest bezczelność - w końcu jeżeli płacę 200 czy 300zł za kosmetyk to chyba mam prawo żądać, żeby przynajmniej był świeży???!!! Czasem mam ochotę nasłać na nich Sanepid:o



ranka - 2009-01-27 06:11
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności kosmetyków Estee Lauder<-
  a moze ktos wie jak koduje swoje kosmetyki Kanebo?



sabbatha - 2009-01-28 18:26
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Production Date

Maybe your input is not correct.obviously in January
0-1-
Maybe your input is not correct.
Your product was produced 2009 years ago. Make sure your input is correct.
Return

hihi, znaczy ze swiezy ;]

w sumie na nalepce jest napis ze zuzyc do konca 01.2011 ;]



siarka40 - 2009-01-30 10:54
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  chcialam kupic na Allegro roz do policzkow firmy Bourjois. ze zdjecia odczytalam taki 4 - cyfrowy kod: 9202. wedlug tabelki Autorki watku (swoja droga - swietna robota :)) kosmetyk zostal wyprodukowany w kwietniu 2007r., czyli ma juz prawie dwa lata:o czy nieuzywany roz musi koniecznie "spsuc sie" po trzech latach od daty produkcji? waham sie nad zakupem, poniewaz na pewno nie zuzyje tego rozu do kwietnia 2010^^

EDIT powyzszy kod byl ze zdjecia, spytalam Sprzedawce o kod z konkretnie mnie interesujacego opakowania rozu i Pani podala numer 0301 - czyli z tego by wynikalo, ze wyprodukowano ow roz w marcu 2008. to juz wyglada lepiej :)



dimiti - 2009-01-30 11:09
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez siarka40 (Wiadomość 10737303) chcialam kupic na Allegro roz do policzkow firmy Bourjois. ze zdjecia odczytalam taki 4 - cyfrowy kod: 9202. wedlug tabelki Autorki watku (swoja droga - swietna robota :)) kosmetyk zostal wyprodukowany w kwietniu 2007r., czyli ma juz prawie dwa lata:o czy nieuzywany roz musi koniecznie "spsuc sie" po trzech latach od daty produkcji? waham sie nad zakupem, poniewaz na pewno nie zuzyje tego rozu do kwietnia 2010^^

EDIT powyzszy kod byl ze zdjecia, spytalam Sprzedawce o kod z konkretnie mnie interesujacego opakowania rozu i Pani podala numer 0301 - czyli z tego by wynikalo, ze wyprodukowano ow roz w marcu 2008. to juz wyglada lepiej :)
widac sprzedawca juz dlugo sprzedaje roze i ciagle ma jedno zdjecie ktore zrobione bylo juz dawno:) heh ja tych rozy nie uzyje nawet do 5 lat bo w sumie nawet ich nie uzywam:rolleyes: takie twarde ze nerwy trace;)



siarka40 - 2009-01-30 11:27
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez dimiti (Wiadomość 10737587) widac sprzedawca juz dlugo sprzedaje roze i ciagle ma jedno zdjecie ktore zrobione bylo juz dawno:) heh ja tych rozy nie uzyje nawet do 5 lat bo w sumie nawet ich nie uzywam:rolleyes: takie twarde ze nerwy trace;) dimiti, masz na mysli konkretnie roze Bourjois?:eek: wybralam te firme glownie za sprawa KWC, w sklepie przy testach wydawaly sie tez spoko - ale teraz mnie zatrwozylas lekko^^
pewnie masz racje z tym zdjeciem :) a moglabys tak dla pewnosci sprawdzic czy dobrze kod odczytalam z dekalkulatora? (0301)



arrachnee - 2009-01-30 17:48
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez siarka40 (Wiadomość 10737875) dimiti, masz na mysli konkretnie roze Bourjois?:eek: wybralam te firme glownie za sprawa KWC, w sklepie przy testach wydawaly sie tez spoko - ale teraz mnie zatrwozylas lekko^^
pewnie masz racje z tym zdjeciem :) a moglabys tak dla pewnosci sprawdzic czy dobrze kod odczytalam z dekalkulatora? (0301)
niektóre róże na początku są bardzo miękkie - strasznie sypią się przy nakładaniu
z czasem twardnieją - po bardzo starym trzeba kilka razy przejechać pędzlem

wypiekany róż dobrze przechowywany ma szansę przetrwać do 5lat

tabelka kodów jest mocno orientacyjna, bo system kodowanie bourjois nie jest spójny
kody na 2008 są prawie pewne, więc 0301 - to marzec 2008



siarka40 - 2009-01-30 18:33
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez arrachnee (Wiadomość 10744566) niektóre róże na początku są bardzo miękkie - strasznie sypią się przy nakładaniu
z czasem twardnieją - po bardzo starym trzeba kilka razy przejechać pędzlem

wypiekany róż dobrze przechowywany ma szansę przetrwać do 5lat

tabelka kodów jest mocno orientacyjna, bo system kodowanie bourjois nie jest spójny
kody na 2008 są prawie pewne, więc 0301 - to marzec 2008
dziekuje bardzo, arrachnee :) w takim razie biegne klikac:D



iizabelaa - 2009-01-30 20:08
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Jeśli chodzi o Shiseido to dowiedziałam się od wizażanki Jazmine, że Shiseido od ok 2 lat, używa już normalnego oznakowania tzn EXP i data ważności, czyli rok i miesiąc, także jeśli tego oznaczenia nie ma ani na kartoniku, ani na produkcie tylko mamy kod to oznacza, że produkt ma minimum 2 lata.
Ja na swoich produktach ma już normalną datę ważności.



tysiuniax33 - 2009-02-03 16:22
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  a co oznacza kod : 8284 na podkładzie z Miss Sporty?



TEKIShA* - 2009-02-03 20:41
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez tysiuniax33 (Wiadomość 10804000) a co oznacza kod : 8284 na podkładzie z Miss Sporty? zapewne pierwsza cyfra to rok wyprodukowania, trzy kolejne dzień.

ale ręki sobie uciąć nie dam.



dimiti - 2009-02-05 19:30
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  sprawdzalam ten kod na dekalkulatorze 8H82C (tusz ysl faux cils) ale wyskakuje mi ze jest z 2000 roku:o



arrachnee - 2009-02-05 20:09
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez dimiti (Wiadomość 10841790) sprawdzalam ten kod na dekalkulatorze 8H82C (tusz ysl faux cils) ale wyskakuje mi ze jest z 2000 roku:o podejrzewam, że tusz jest z 2008 roku - pewnie YSL powtarza kody co 8 lat [tak jak np. chanel czy bourjois]



dimiti - 2009-02-05 20:12
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez arrachnee (Wiadomość 10842569) podejrzewam, że tusz jest z 2008 roku - pewnie YSL powtarza kody co 8 lat [tak jak np. chanel czy bourjois] tak wlasnie myslalam ale wolalam sie upewnic ;) dziekuje:*



mykofenolan mofetilu - 2009-02-05 23:59
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  gratulacje za wątek:) mam pytanie o kod LANCOME cienie: 18E409, w kalkulatorze wyskakuje jakaś bzdura, czy ktoś może mi pomóc? dzięki:)



arrachnee - 2009-02-06 00:16
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  jesteś pewna, że to kod? [wybity/nadrukowany]
na moich lancomach jest inny format kodu: dwie litery+trzy cyfry [ew. dwie litery+trzy cyfry+jedna litera]



noris26 - 2009-02-24 20:08
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  witam
mam problem zakupiłam kosmetyki na allegro chodzi o podkład maybelline superstay i z tego co widzę ma dość nietypowy kod 16E900, natomiast korektor firmy Outdoor Girl cosmetics 0G285
pomóżcie



arrachnee - 2009-02-24 22:00
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Maybelline - to na pewno 2008
o OG nie mam żadnych informacji



noris26 - 2009-02-25 09:53
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  bardzo dziękuję za pomoc, Outdoor Girl należy do grupy max factor



arrachnee - 2009-02-25 11:53
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  to wiem, ale nie mam pewnych informacji o kodach max factora
format kodu też jest inny



shachownica - 2009-02-25 13:04
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  świetny pomysł na wątek:cmok:
czy coś wiadomo o kodach revlon? kusi mnie kilka ich produktów na allegro.



ulinkaaa - 2009-02-28 13:22
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Dziewczyny, mam pytanie do podkladu max factor lasting performance. arrachnee zaznaczyla na poczatku watku, ze informacje o kodach tej marki sa niedokladne. wiem tylko, ze pierwsza cyferka to rok, wiec 7 to 2007, a reszta? Nie za bardzo umiem wydedukowac?
Pomoze ktos? kod: 7247.

Mam jakies dziwne wrazenie, ze podklad jest mocno nieswiezy, kupilam nowy w perfumerii, co prawda otworzylam juz jakis czas temu i od tego czasu uzywam, ale chyba cos z nim nie tak :(



gosia140 - 2009-02-28 15:38
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Jaką datę bedzie oznaczał kod: Z155 z podkładu Max Factora? Nie potrafię tego znaleźć :kwasny:

Z góry dziękuję za odpowiedź :jap:



Jeanne90 - 2009-02-28 16:12
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez gosia140 (Wiadomość 11211336) Jaką datę bedzie oznaczał kod: Z155 z podkładu Max Factora? Nie potrafię tego znaleźć :kwasny:

Z góry dziękuję za odpowiedź :jap:
Forma kodu jest nieprawidłowa, poszukaj innego kodu... Powinien być taki wyrzeźbiony... jeśli wiesz, o co mi chodzi:D



gosia140 - 2009-02-28 16:20
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  To jest podkład innej Wizażanki, wystawila go na wymiankowym i już używała go półtora roku i tak się zastanawiam, czy długo on jeszcze będzie do użycia...jak sądzicie?



ulinkaaa - 2009-02-28 16:43
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez gosia140 (Wiadomość 11211995) To jest podkład innej Wizażanki, wystawila go na wymiankowym i już używała go półtora roku i tak się zastanawiam, czy długo on jeszcze będzie do użycia...jak sądzicie? Nie mam pojecia. Ciezko powiedziec. Moj jest z 2007, otwarty juz jakis czas i troche testowany, a ja mam juz watpliwosci czy nadaje sie do uzytku...



amistad.k.m.s - 2009-03-06 12:47
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Podkład Bourjois kod: 9102 i teraz nie wiem jak to odczytać, czy prawidłowy jest marzec 2007 czy marzec 2008? :confused:
Z góry dziękuję za pomoc :)



arrachnee - 2009-03-06 12:49
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  początek 2007 :ehem:



amistad.k.m.s - 2009-03-06 13:15
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez arrachnee (Wiadomość 11308406) początek 2007 :ehem: Jesteś pewna? Czyli tylko pierwsze dwie liczby są ważne? Dziwię się też dlatego, że kupiłam go w lipcu 2008r. w GC w Warszawie, a tam często dostarczają nowy asortyment.



arrachnee - 2009-03-06 13:43
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Niestety nawet świetna perfumeria nie jest gwarancją super-świeżego towaru. Zawsze sprawdzam kody kupowanych produktów. Nieraz zdarzyło mi się znaleźć kosmetyki, które miały ponad trzy lata. Niechlubny prym wiedzie sieć Rossmann.
Jak już pisałam tabela kodów Bourjois jest orientacyjna [zwłaszcza w wypadku wcześniejszych dat produkcji] - jednak na pewno jest to początek 2007.



amistad.k.m.s - 2009-03-06 14:17
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez arrachnee (Wiadomość 11309317) Niestety nawet świetna perfumeria nie jest gwarancją super-świeżego towaru. Zawsze sprawdzam kody kupowanych produktów. Nieraz zdarzyło mi się znaleźć kosmetyki, które miały ponad trzy lata. Niechlubny prym wiedzie sieć Rossmann.
Jak już pisałam tabela kodów Bourjois jest orientacyjna [zwłaszcza w wypadku wcześniejszych dat produkcji] - jednak na pewno jest to początek 2007.
Masz całkowitą rację, co do dobrych drogerii. Tylko chodzi mi o to, że GC na Marszałkowskiej jest bardzo popularna i rotacja produktów tam jest bardzo duża, a podkłady 10 hour sleep effect w tamtym czasie schodziły jak świeże bułeczki (dlatego m.in. dałam się na niego namówić).

Pozwoliłam sobie zadzwonić do GC i zapytać o tę nieszczęsną datę produkcji. Pani powiedziała, że kod: 9102 to luty 2008 :confused: Ale ponieważ, ten głos nie był pewny [albo mi się wydawało, a ja jestem chorobliwie podejrzliwa :> ] zdobyłam od pana z Douglasa nr do ich przedstawiciela - firmy Bouriois. Przesympatyczny Pan Tomasz niestety nie miał w danej chwili dostępu do swojego komputera, ale obiecał odpisać na mojego smsa w wolnej chwili. Więc grzecznie czekam :D [jeśli Pan nie odp. to dam sobie spokój].
Chcę mieć pewność, co daty produkcji, bo chcę wystawić prawie cały podkład na targowisku stąd moje dociekanie - mam nadzieję, że nie uraziło Cię to? :cmok:



arrachnee - 2009-03-06 14:27
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  daj znać czego się dowiesz

Moje wiedza o kodach bourjois opiera się na tabelach, które kilka razy widziałam w sephorach. Ponieważ ten system nie jest do końca spójny [niektóre "dwójki" wypadają] - świetnie byłoby gdy udało Ci się wyciągnąć tę tabelę od dystrybutora :ehem:



kasandra82 - 2009-03-06 14:41
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Super wątek, właśnie sprawdzam swoje kody :-)



amistad.k.m.s - 2009-03-06 14:49
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  :hahaha: Odpisał: lipiec 2007.
Nie pytałam o całą tabelę, jeśli w Douglasie nawet nie mają.
Pan w Douglasie powiedział, że podkłady ważne są 36 miesięcy, a mi się wydawało, że tylko 24 miesiące. Jestem skołowana :nie:
Dziękuję za pomoc :)



asia6633 - 2009-03-20 18:50
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Kochane pomóżcie.

Jak odczytać daty produkcji Revlona???

Podkład Colorstay: 5410-06
Podkład mineralny: 3701-40

Proszę o pomoc. Pisałam o tym w innym wątku ale chyba był już "przestarzały"... z góry więc przepraszam za powtarzanie się.



arrachnee - 2009-03-20 18:55
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  niestety ja informacji o Revlonie nie posiadam :noniewiem:



elizziak - 2009-03-20 22:16
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Mam pytanie o datę ważności, chodzi konkretnie o kremik Estee Lauder DayWear Plus - ma kod A37, czyli wyprodukowany w marcu 2007r. Jaką ma datę ważności...? Na opakowaniu jest znaczek "otwartego słoiczka" i "24M", czyli moim zdaniem data ważności jest dwa lata od pierwszego otwarcia.

Sęk w tym, że ja krem otworzyłam zaledwie ok. 2 miesiące temu. Wcześniej był fabrycznie zapieczętowany.

Ale jak by nie patrzeć wyprodukowany był dość dawno, więc nie mam pewności, że jest jeszcze świeży... A nie chcę się smarować przeterminowanym krem, nawet jesli to Estee... ;)

Jak myślicie..?



arrachnee - 2009-03-20 22:19
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  krem (jeśli był odpowiednio przechowywany) jest ważny 3 lata od daty produkcji
krem do którego wkładamy paluchy warto zużyć jak najszybciej :ehem:



asia6633 - 2009-03-22 13:54
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  No to na Revlonie też są te słoiczki, ale jak tu dopatrzeć się daty produkcji.



sabbatha - 2009-03-22 14:00
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  ja mam na podkladzie revlon

s415-02
pod spodem buteleczki mam wypukle 16 (ale to pewnie nic nie znaczy)



aldii - 2009-04-02 15:38
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Rewelacyjny watek:cmok: Wlasnie poddalam analizie wszystkie swoje mazidla;) Od dzis kody, nie sa juz dla mnie tajemnica:jupi:Dziekuje !!



Margo25 - 2009-04-04 21:14
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Gorąco proszę o pomoc w rozszyfrowaniu kodu z produktów"Orlane": 036127 i 074514. Kupiłam na dużej wyprzedaży i boję się, że dałam się mimo wszystko naciągnąć. Pozdrawiam:)



aldii - 2009-04-05 19:05
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Kod BIOTHERM : XC304Y - 03 i drugi XC304Y - 08. Wpisuje w dekalkulator i wyskakuje mi blad :(



dottoressa - 2009-04-05 20:06
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  dziewczyny - w dekalkulatorze wyskakuje mi błąd...
miss dior cherie - 8T01, a drugi egzemplarz - 8Y03.
POMOCY! co to oznacza? podróba?



agool - 2009-04-06 11:57
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez dottoressa (Wiadomość 11770927) dziewczyny - w dekalkulatorze wyskakuje mi błąd...
miss dior cherie - 8T01, a drugi egzemplarz - 8Y03.
POMOCY! co to oznacza? podróba?
Moim zdaniem rok produkcji to 2008 a że pokazuje błąd to może oznaczać, że datecalculator nie uwzględnia kodów z zeszłego roku. Pamiętam, że dziewczynom które miały rok produkcji 2008 często pokazywał błąd.
Poza tym pierwsza cyfra w kodzie Diora to rok produkcji. Tyle pamiętam. Mam nadzieję, że trochę pomogłam :D



DianaM - 2009-04-07 13:37
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  A czy macie jakiś dekalkulator dla kosmetyków firmy Collistar? Mam taki kod: 3448



biedroneczka32 - 2009-04-14 18:38
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Dziewczyny, pomóżcie mi proszę, jak odkodować kody z kosmetyków Kryolan? Z góry dziękuję i będę bardzo wdzięczna za pomoc:cmok:



magtru - 2009-04-14 20:42
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  A data ważności meteorytów Guerlain? Na pudełku jest 8Z01? W dekalkulatorze wyskakuje błąd. Czy ktoś pomoże ? Z góry dziękuję!!!



agool - 2009-04-15 08:07
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez magtru (Wiadomość 11885824) A data ważności meteorytów Guerlain? Na pudełku jest 8Z01? W dekalkulatorze wyskakuje błąd. Czy ktoś pomoże ? Z góry dziękuję!!! Wychodzi na to, że rok produkcji to 2008 i kody z zeszłego roku mogą nie być uwzględnione w datecalculatorze i wyskakuje błąd. Tak myślę :rolleyes:



magtru - 2009-04-15 13:14
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez agool (Wiadomość 11889225) Wychodzi na to, że rok produkcji to 2008 i kody z zeszłego roku mogą nie być uwzględnione w datecalculatorze i wyskakuje błąd. Tak myślę :rolleyes: Dziękuję! Pytałam dlatego, że kupiłam przez internet w tagomago. Cenę mieli b. dobrą i węszyłam podstęp, ale wydają mi się świeże - pięknie pachną i sypie się pyłek z nich - czyli nie są twarde/stare:jupi:. Może za kakiś czas dokupię BC.



aldii - 2009-04-15 14:43
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  A ma ktos moze kody do Kanebo ??



ana999ana - 2009-04-21 08:45
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  A czy ktoś wie, w którym miejscu są kody na perfumach YSL? To powinno byc na kartoniku, prawda? Na jesnych mam 4205, a na drugich 8IAA. czy to znaczy że jedne są z 2004 a drugie 2008?



Marei - 2009-04-21 09:06
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  bardzo proszę o pomoc. Kupiłam na allegro cienie PUPA z kodem: G185 i błyczyk w sześcianie, ale nie odczytam kodu, na pewno jest Cxxx (x-nie wiem). Cienie wydają się ok, ale błyszczyk.... :/



marioladabr - 2009-04-21 09:30
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  A jak jest z farbami do włosów? Dostałam (od teściowej bo likwidowała salon) farby ce-ce i na zgrzewce jest 03171 - podejrzewam że rok produkcji 03 i 171 dzień roku... są firmowo zamknięte... ale czy po takim czasie nadają się do używania? Jak myślicie?



agool - 2009-04-21 09:39
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez ana999ana (Wiadomość 11972733) A czy ktoś wie, w którym miejscu są kody na perfumach YSL? To powinno byc na kartoniku, prawda? Na jesnych mam 4205, a na drugich 8IAA. czy to znaczy że jedne są z 2004 a drugie 2008? Ten kod 8IAA to mi wygląda na rok 2008 ale ten pierwszy to chyba nie kod. Wydaje mi się, że ten kod też powinnien mieć jedną cyfrę i litery. Tak podejrzewam :cool:
Cytat:
Napisane przez Marei (Wiadomość 11972939) bardzo proszę o pomoc. Kupiłam na allegro cienie PUPA z kodem: G185 i błyczyk w sześcianie, ale nie odczytam kodu, na pewno jest Cxxx (x-nie wiem). Cienie wydają się ok, ale błyszczyk.... :/ Niestety ale kodów PUPY nie umię rozszyfrować :nie:



ana999ana - 2009-04-21 11:08
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  A jaka data produkcji bedzie z kodem 42246? taki jest numerek na butelce i nie ma innego to to chyba musi by to... bardzo prosze o pomoc bo to perfumki z allegro i nie wiem czy kupic czy nie... to YSL
Moja teoria jest taka: na perfumkach starych mam 42053 na butelce a na pudełku 4205. czyli moga byc z 2004
na nowych zaczyna sie od 8.
czyli te z allegro tez bylyby z 2004 bo numer niewiele wiekszy wiec wyprodukowane niedługo po nich?



agool - 2009-04-21 11:51
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez ana999ana (Wiadomość 11974352) A jaka data produkcji bedzie z kodem 42246? taki jest numerek na butelce i nie ma innego to to chyba musi by to... bardzo prosze o pomoc bo to perfumki z allegro i nie wiem czy kupic czy nie... to YSL
Moja teoria jest taka: na perfumkach starych mam 42053 na butelce a na pudełku 4205. czyli moga byc z 2004
na nowych zaczyna sie od 8.
czyli te z allegro tez bylyby z 2004 bo numer niewiele wiekszy wiec wyprodukowane niedługo po nich?
Jak wpisuję w kalkulator kod który podajesz to wyskakuje mi błąd. Na moich perfumach mam kod składający się z jednej cyfry i trzech liter.
To co Ty podajesz nie pasuje. Może tak być, że to rok 2004 czyli trochę dawno. Nie wiem już jak to ugryźć :confused:



aldii - 2009-04-21 12:55
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Ja tez mam do rozszyfrowania kilka kodow PUPY, ale nigdzie nie moge ich znalezc :confused:



ana999ana - 2009-04-21 14:01
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez agool (Wiadomość 11974864) Jak wpisuję w kalkulator kod który podajesz to wyskakuje mi błąd. Na moich perfumach mam kod składający się z jednej cyfry i trzech liter.
To co Ty podajesz nie pasuje. Może tak być, że to rok 2004 czyli trochę dawno. Nie wiem już jak to ugryźć :confused:
Mnie też wyskakuje bład ze wszystkimi kodami. Mam nadzieję, że to będą z 2004 bo te własnie chcę:rolleyes:



Lilkaa82 - 2009-04-21 16:28
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Witam !

Czy umie ktoś rozszyfrować kod z kremu Lierac Diopticerne 905428 ?? oprócz tego kodu nie ma zadnej informacji o dacie waznosci ani produkcji :( jest tylko narysowany słoiczek i obok 6M wiec po otwarciu 6 miesiecy, ale co z ta data ważności ? z góry dziekuję za pomoc :)



kamalaska - 2009-04-21 21:31
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  szukam pomocy kto umie rozszyfrowac nastepujace kody ISADORA 025018



ana999ana - 2009-04-25 14:23
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Mam pytanie do dziewczyn, które się orientują w tych datach. W datecalculatorze jak wpisuję YSL zawsze wyskakuje 2000, więc to pewnie jakis błąd. Jaka wobec tego może być data produkcji oznaczona 5CBE? To jest zestaw Cinema. Czy dobrze myslę, ze to będzie 2005?




dimiti - 2009-04-26 17:22
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  mam podobnie, na tuszach ysl mam kody ( 8HB2C, 8FH1B) i oba wlasnie wychodza 2000 rok wiec chyba to bedzie z 2008?



kamalaska - 2009-05-07 00:47
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  dimiti bylo cos o tym, ze co 8 lat kody sie powtarzają, więc zapewne tak



AgattkaM - 2009-05-09 15:32
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  2 załącznik(i/ów) Cytat:
Napisane przez bejbi19 (Wiadomość 10497414) Inglot

np IK04PC

gdzie A - 2000 r, B - 2001, C - 2002,....., I - 2009 r

A - Styczeń,...., K - listopad

2009 r Listopad
Cytat:
Napisane przez Jeanne90 (Wiadomość 10497561) Bejbi, czy na produktach Inglota wybita jest data produkcji czy data przydatności do użycia?
wiem, że to dawno było [styczeń, boszzz :rolleyes: ] ale Inglot ma datę produkcji, a nie przydatności do użycia i I - to rok 2008. inaczej wszystkie pomadki jakie otrzymujemy musiałybyśmy zwracać do firmy [bo "są" przeterminowane] no i są słoiczki ile jest ważny produkt po otwarciu :ehem: poza tym otrzymujemy produkty, już z literką J. ciężko jakoś by było, żeby Inglot miał produkty ważne kilka miesięcy łącznie z cienimi, pomadkami i podkładami.

przykład:
dostałyśmy błyszczyki w promocji z datą HJ19PU a na dole jest słoiczek z 12M

dla zobrazowania fotki :D



korneczka - 2009-05-09 21:06
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  z ktorego roku pochodza perfumy dior pure poison z nr 9N02
lolita lempicka 8N059 i 8m279
?



MdM - 2009-05-09 21:38
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Jak weszlam na ten zarabisty kalkulator, ktory ktoras z Was wleila wczesniej i pomylilam sie z jedna literka to mi wyszlo cos takiego:

Production Date

Maybe your input is not correct.


Your product was produced 2009 years ago.
Make sure your input is correct.


Ze niby produkt mogl zostac wyprodukowany 2009 lat temu... hehe dobre dobre :D



arrachnee - 2009-05-09 21:54
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  po raz kolejny - wiele firm powtarza kody co 8 lat - stąd te błędy

no i oczywiście każda literka i cyferk jest ważna :rolleyes:



atoja - 2009-05-14 14:31
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  a ja nie umiem odnależć terminu jaki zaszyfrowany jest w produkcie Dauglas: TERRA DEL SOL: numer seryjny:42657 Solingen
604041,termin wynosi 18mies, No ale kiedy wyprodukowany?

http://www.allegro.pl/item632387199_..._kamieniu.html



arrachnee - 2009-05-14 14:42
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  nie mam pojęcia co to za firma :noniewiem:
poproś w douglasie o rozszyfrowanie



atoja - 2009-05-14 15:10
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  :nuda:no tak! ale pomyślałam o tym dopiero jak tu przez pół godz grzebałam!!! I teraz już wiem. 2 ost. cyfry to miesiąc i rok czyli 05.2007 i do tego 3 lata plus do tego 1,5 roku gdybym otworzyła w maju 2010. Ale ja tego chyba nie wykorzystam nawewt przez 5 lat!! Więc nie wiem czy warto....



arrachnee - 2009-05-14 15:17
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  nie bardzo łapię Twój to rozumowania :o

standardowo kosmetyki nieotwierane są ważne trzy lata od daty produkcji - słoik określa, ile są ważne od otwarcia [słoik zawiera się w ogólnej dacie ważności]



dimiti - 2009-05-14 16:48
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez kamalaska (Wiadomość 12190570) dimiti bylo cos o tym, ze co 8 lat kody sie powtarzają, więc zapewne tak no wiem ze tak z chanela jest:ehem: no wiec tusze musza byc z 2008 roku raczej bo juz jest polowa 2009 wiec powinni jak cos kody normalne zrobic zeby sie w koncu data wyswietlala:rolleyes: no ale 2003 mi sie nie wyswietlil wiec jest git:cool:



Marei - 2009-05-14 21:15
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  UWAGA!!!! KOSMETYKI FIRMY PUPA!!!

Od wspaniałego sprzedającego z all dowiedziałam się, jak rozszyfrować kody kosmetyków firmy PUPA. Kody to daty produkcji. To ile jest wazny kosmetyk jest na stronie pupa:

How long do cosmetic products last?
…the duration of a product once it has been opened varies from one product category to another.
Here is a list of product categories and their average duration for your information:
Lips: 24 months Eyes: 6 months Pencils: 24 months Face: 12 months Nail Polish: 36 months Eau De Toilette: 36 months Soap: 36 months Toiletries: 12 months

np. kod G022 to 2008 rok, 22 styczen. (22 to dzien roku). G to lata. G- 2008. F-2007 H-2009 itd. Ale to sie nie tyczy kredek, bo tam jest trochę inaczej.

Na all jest mnóstwo sprzedających, którzy sprzedają STARE kosmetyki i to często są tego świadomi (miałam sytuację z pomadką przeterminowaną 3 lata!!! i sprzedająca upierała się, że jest dobra i z łaską po wielu mailach pozwoliła odesłać, mimo że pomadka śmierdziała przeokropnie). Ostrzegam więc kupujacych :) Zrobiłam na all mały researching i nawet ci "mieszkający we włoszech" i "autoryzowani sprzedawcy" sprzedają często stare rzeczy :)



MdM - 2009-05-14 21:26
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez Marei (Wiadomość 12307020) Na all jest mnóstwo sprzedających, którzy sprzedają STARE kosmetyki i to często są tego świadomi (miałam sytuację z pomadką przeterminowaną 3 lata!!! i sprzedająca upierała się, że jest dobra i z łaską po wielu mailach pozwoliła odesłać, mimo że pomadka śmierdziała przeokropnie). Ostrzegam więc kupujacych :) Zrobiłam na all mały researching i nawet ci "mieszkający we włoszech" i "autoryzowani sprzedawcy" sprzedają często stare rzeczy :) A to wlasnie tez zauwazylam, dlatego nie kupuje na allegro kosmetykow. Chyba lepiej zaplacic troche wiecej w sklepie i miec swiezy produkt niz potem probowac to wyjasniac ze sprzedawca (ktory bardzo czesto sie wlasnie wykreca i udaje ze o niczym nie wie, albo ci wmawia, ze to ty jestes jakas nienormalna lub nie masz pojecia). Chociaz w sklepie tez najlepiej zwracac na to uwage, bo juz w ktoryms watku dziewczyny pisaly, ze kupily w drogerii przeterminowane kosmetyki.



Marei - 2009-05-15 11:52
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez MdM (Wiadomość 12307210) A to wlasnie tez zauwazylam, dlatego nie kupuje na allegro kosmetykow. Chyba lepiej zaplacic troche wiecej w sklepie i miec swiezy produkt niz potem probowac to wyjasniac ze sprzedawca (ktory bardzo czesto sie wlasnie wykreca i udaje ze o niczym nie wie, albo ci wmawia, ze to ty jestes jakas nienormalna lub nie masz pojecia). Chociaz w sklepie tez najlepiej zwracac na to uwage, bo juz w ktoryms watku dziewczyny pisaly, ze kupily w drogerii przeterminowane kosmetyki. jak bedę chciała cos pupy to od tego sprzedawcy będę brała, który mi wysłał informacje o kodach, jako jedyny zasłużył na zaufanie, aż zdziwiłam się, że nie tylko napisał mi kod z opakowania, ale i od razu go objaśnił.
Przeterminowane w drgerii?? Omg... bez komentarza :/ a sieciówka czy mała drogeria?



arrachnee - 2009-05-15 12:09
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  starocie znajdziesz i w małych drogeria i w rossmannach (dość często) i w sephorach/douglasach niestety taka u nas dbałość o klienta



kamalaska - 2009-05-15 12:49
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  starocie znajdziesz w kazdej drogerii, tylko zeby sie sprzedalo



MdM - 2009-05-15 12:54
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez arrachnee (Wiadomość 12312621) starocie znajdziesz i w małych drogeria i w rossmannach (dość często) i w sephorach/douglasach niestety taka u nas dbałość o klienta Z tego co pamietam to wlasnie rossmann i sephora byly wymieniane. Ja kiedys kupilam w supermarkecie krem, ktory mial jeszcze miesiac waznosci :(



sabbatha - 2009-05-15 17:15
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  rossman czesto ma przeterminowana kolorowke. a wibo szafa to juz w ogole masakra, tam lampy sa 1 cm nad produktem nieraz (te wibo tansze, dziewczece serie, nie te takie ze szminkami lakierami z czarnymi nakretkami, wiecie o ktora czesc mi chodzi) - blyszczyki w tubce nagminnie sa nieswieze bo ciagle ktos odkreca plus ta lampa.



kamalaska - 2009-05-26 21:54
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  zlapalam sie na tym ze wyprzedaja produkty 3 miesiace przed koncem waznosci np w naturze-wtedy mozna kupic cos dobrego:)



ganimedea - 2009-05-26 22:01
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  No i dowiedziałam się, dlaczego zakupiłam testerki pomadek Clinique w okazyjnej cenie: wrzesień 2007:mad:. Dlaczego nie rozpoczęłam "wizażowania" wcześniej :mur:, wtedy wiedziałabym co i jak. Cóż, na razie są OK i mam nadzieję szybko je zużyć:D



MdM - 2009-05-27 13:34
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Mam takie pytanie. Posiadam przyspieszacz opalania Sorayi i jego data waznosci to 2011 rok. Na opakowaniu jest ten znaczek, zeby zuzyc w ciagu 12 miesiecy po otwarciu. Nie pamietam dokladnie kiedy go otwarlam, ale mysle, ze jakos przed zeszlymi wakacjami. Czyli powienien on miec wlasnie okolo roku. Myslicie, ze moge go jeszcze uzyc czy lepiej powinnam wywalic??
Dodam, ze on ani nie smierdzi ani nie smienil koloru czy konsystencji. Ale nie chcialabym sobie zrobic krzywdy, dlatego tak sie zastanawiam. Co o tym sadzicie?



Marei - 2009-05-28 21:43
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez MdM (Wiadomość 12485440) Mam takie pytanie. Posiadam przyspieszacz opalania Sorayi i jego data waznosci to 2011 rok. Na opakowaniu jest ten znaczek, zeby zuzyc w ciagu 12 miesiecy po otwarciu. Nie pamietam dokladnie kiedy go otwarlam, ale mysle, ze jakos przed zeszlymi wakacjami. Czyli powienien on miec wlasnie okolo roku. Myslicie, ze moge go jeszcze uzyc czy lepiej powinnam wywalic??
Dodam, ze on ani nie smierdzi ani nie smienil koloru czy konsystencji. Ale nie chcialabym sobie zrobic krzywdy, dlatego tak sie zastanawiam. Co o tym sadzicie?

moim zdaniem, jeżeli rok nie upłynął lub jest to "na granicy" to nie powinno nic zrobić, ale przetestuj go na wszelki wypadek na małym kawałku ciala ;)

Czy któraś z Wam mogłaby mi rozszyfrować numerek ze spodu perfum D&G Light Blue? 307819



pydzia - 2009-06-03 16:42
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  hej dziewczyny:)mam do Was pytanko chcialam zamowic na allegro balsam do ciala firmy Palmers i otrzymalam info z takim kodem waznosci E8259A czy ktos sie na tym zna i moze to rozszyfrowac?:cmok:



maggda86 - 2009-06-05 18:28
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  czy może, kóraś z was znalazła może kalkulator dla maks&spencer? Odżywka ma wydrukowany taki kod na opakowaniu: 130940. Umie ktoś to rozszyfrowac?



Madzikon85 - 2009-06-19 09:12
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cześć
mam pytanie i prośbę czy ktoś z Was wie gdzie mogę sprawdzić kod z zapachu Carona?

pozdrawiam:)



Lot_of_fun - 2009-06-24 08:51
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez Lilkaa82 (Wiadomość 11978983) Witam !

Czy umie ktoś rozszyfrować kod z kremu Lierac Diopticerne 905428 ?? oprócz tego kodu nie ma zadnej informacji o dacie waznosci ani produkcji :( jest tylko narysowany słoiczek i obok 6M wiec po otwarciu 6 miesiecy, ale co z ta data ważności ? z góry dziekuję za pomoc :)
Hej!
Właśnie otrzymałam wiadomość od polskiego dystrybutora:
pod uwagę bierzemy trzy ostatnie cyfry kodu. Ostatnia cyfra oznacza rok produkcji (u Ciebie 2008), dwie wcześniejsze - tydzień roku (u Ciebie 42, czyli 11-17 października). :)



korneczka - 2009-06-24 09:11
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  cZY WIE KTOŚ JAK MOGE ROZSZYFROWAĆ KOD PERFUM escady ?



Chiaro - 2009-07-01 15:55
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cudowny wątek! :jupi:
Kupiłam krem z avonu na allegro z uwagi na korzystny stosunek wysokosci SPF do ceny. Jestem zupełnym laikiem w kwestii kodów ale wydawało mi się, że Z050309 wskazuje jasno na przeterminowany produkt. tym bardziej że nie ma żadnej informacji typu "zużyć w ciągu x miesięcy od daty produkcji".
Więc jednak jest to data produkcji. Teraz dopatrzyłam się też słoiczka z 12m. Czyli mogę śmiało używać?



arrachnee - 2009-07-01 16:14
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  "słoiczek" musi się mieścić w ogólnej dacie ważności

a czy to nie jest 5 III 2009? avon ma chyba kody dzień-miesiąc-rok



Chiaro - 2009-07-01 18:42
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  A czy to nie jest jego data produkcji? tak wywnioskowałam z rozpiski w 1 poście. Ale może to rzeczywiście data ważności, a bardziej szczegółowe dane były np na kartoniku, o ile Avon takowe produkuje.. Chyba się znów nacięłam, nigdy więcej allegro.



ganimedea - 2009-07-01 18:49
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez Chiaro (Wiadomość 13044239) A czy to nie jest jego data produkcji? tak wywnioskowałam z rozpiski w 1 poście. Ale może to rzeczywiście data ważności, a bardziej szczegółowe dane były np na kartoniku, o ile Avon takowe produkuje.. Chyba się znów nacięłam, nigdy więcej allegro. Avon umieszcza datę produkcji zarówno na produkcie (najczęściej na spodzie lub zgrzewie w przypadku tubek), jak i na kartonowym opakowaniu w formacie ddmmrr. Od tej daty liczymy 2-3 lata ważności w zależności od rodzaju produktu :ehem:, chyba że otworzymy opakowanie - wówczas termin przydatności wyznacza liczba w słoiczku (np. 12 m-cy od daty otwarcia)



Chiaro - 2009-07-01 19:02
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Czyli potraktuję ten kod jako datę produkcji i nie będę się przejmować:) dziękuje za ekspresowe odpowiedzi.



alphala - 2009-07-02 17:33
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  witajcie,
potrzebuję Waszej pomocy. Chodzi o odżywkę Nail Tek Foundation II, kod: 6313. Nie mam pojęcia jak go odszyfrować. Dziękuję z góry za pomoc :)



korneczka - 2009-07-07 10:01
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez korneczka (Wiadomość 12914574) cZY WIE KTOŚ JAK MOGE ROZSZYFROWAĆ KOD PERFUM escady ? pomoze ktos ?



Kalex - 2009-07-07 11:40
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Avon na opakowaniach umieszcza datę produkcji:ehem:



eMJay - 2009-07-12 17:22
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  A jak należy interpretować datę ważności z podanym rokiem i miesiącem bez dnia? Bo mam lek o nazwie Aknenormin i jego data ważności na opakowaniu to 08.2009 i teraz nie wiem, czy jest on ważny DO sierpnia czy Z sierpniem włącznie? W ulotce nie ma nic na ten temat. Proszę o pomoc.



uzunia - 2009-07-12 18:31
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  korneczka podaj nr ktory masz na tej escadzie



pirglak1986 - 2009-07-12 18:49
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Dziewczyny, kupiłam ostatnio w Douglasie cienie Obmre Eclat Duo & Liner Guerlain, na pudełku widniej kod 8N01. W dekalkulatorze wyskakuje mi błąd, a mam poważne obawy co do ich świeżości, bo sypią się i nierówno rozprowadzają, zupełnie inaczej niż tester w sklepie! Pomóżcie proszę!



arrachnee - 2009-07-12 18:50
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez eMJay (Wiadomość 13220546) A jak należy interpretować datę ważności z podanym rokiem i miesiącem bez dnia? Bo mam lek o nazwie Aknenormin i jego data ważności na opakowaniu to 08.2009 i teraz nie wiem, czy jest on ważny DO sierpnia czy Z sierpniem włącznie? W ulotce nie ma nic na ten temat. Proszę o pomoc. z sierpniem włącznie :ehem: (oczywiście jeśli czas "słoiczkowy" nie minął)

zwykle kosmetyk powinien być bezpieczny w użytkowaniu także ok. 3 miesiące po dacie ważności



korneczka - 2009-07-12 19:22
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez uzunia (Wiadomość 13221370) korneczka podaj nr ktory masz na tej escadzie 8221



Kaninen - 2009-07-21 10:47
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Dziewczyny, wlasnie doczekalam sie moich pierwszych Meteorytkow z Tru i chcialam sprawdzic ich kod. Dekalkulator wywala mi komunikat Wrong Input 2008-0. Moj kod to 8T03. Probowalam zamiast zera wpisywac literke 'o', ale tez nie przechodzi. Prosze o pomoc :pliz:



ranka - 2009-07-21 18:48
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  z 2008 roku, spokojnie. w Guerlainie cyfra oznacza rok produkcji



Kaninen - 2009-07-21 18:51
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez ranka (Wiadomość 13361241) z 2008 roku, spokojnie. w Guerlainie cyfra oznacza rok produkcji :jupi: Dzieki :jupi:



wiola05111991 - 2009-07-23 20:43
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  witam:) na produkcie l'oreal kod: bf076 oznacza date waznosci czy produkcji?? bo kupilam kilka produktow l'oreala na allegro (wszystkie maja podobne daty) i boje sie czy nie sa czasem przeterminowane.



uzunia - 2009-07-23 20:51
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  korneczka data produkcji to 2008rok i 221 dzień roku tak jest w zapachach escady to znaczy,że jest jeszcze ok,ale jesli zmienił kolor i jest kwasny to znaczy,że był sasłoneczniony i się zepsuł.



tompola - 2009-07-25 18:20
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Witam :) Czy Ktoś mógłby mi pomóc w rozszyfrowaniu kodu The Body Shop rozświetlacza (stokrotki) :

818419 REF: 53254 :noniewiem:?

Bardzo proszę o sugestie:)



MdM - 2009-07-25 18:48
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  A nie wiecie czy probki produktow maja kody na tej samej zasadzie co normalne produkty?? Ostatnio znalazlam u siebie probke podkladu z loreala i nie pamietam od jak dawna ja mam, a chcialam uzyc, jesli nie jest przeterminowana.



uzunia - 2009-07-25 19:51
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Próbki jak i miniatury maja ten sam system kodowania.



madzienka79 - 2009-07-25 21:37
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Zakupilam henne do wlosow jednak brak jest na niej daty waznosci jedynie termin przydatnosci po otwarciu tj 6M i nr seryjny 07J282 czy mozliwe aby w tym nr kryla sie data produkcji? Pytam bo produkt w ogole nie nadawal sie do uzytku a dokladnie mieszanka zsuwala sie z wlosow jak po tafli lodu. Pierwszy raz sie z czyms takim spotkalam jeseli chodzi o henne.



MdM - 2009-07-26 12:26
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Sprawdzilam swoja probke podkladu Loreala w kalkulatorze, ale wyswietlil sie blad. Czy ktos potrafi to moze rozszyfrowac: TB26I10156 1?



majka242007 - 2009-07-28 12:18
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Nie wiem czy mogę pisać w tym wątku jak znajdę jakiś kod.... ale napiszę:)

Sprawdzałam Diora w kodach z pierwszego postu i mi nie odczytywał. Ze niby błędny kod....

Ale sprawdziłam w pracy i się zgadza....
Więc nie wiem ale może coś się zmieniło.

Miałam kod 8T01
jest to data produkcji 01,06,2008

Z tego co dziewczyny mi mówiły to ponoć Dior zmienił kodowanie niektórych produktów.
A to była akurat edt czy edp nie pamiętam.



abar18 - 2009-07-29 13:52
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  a np. mój krem do solarium emerland bay ma taki kod M6052ktoś pomoże?



Ajsun - 2009-08-12 15:40
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Jak rozszyfrowujecie kody Payota?

Nie ma go w dateclaculatorze:

http://datecalculator.googlepages.com/englishhomepage

8A472

Jaka waznosc wedlug Was ma tusz do rzes? Nieotwierany oczywiscie. :)



evak1988 - 2009-09-03 20:40
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Dziewczyny kupiłam w niemczech balsam garniera i jest na nim napisane takie cosik 36F602 a daty ważnosci nie ma i nie rozumie tego, co to oznacza? z kad mam wiedziec do kiedy jest wazny? Jest to ten czerwony balsam z syropem z klonu garniera ;)



MdM - 2009-09-03 22:29
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Nigdy nie kupuje na allegro kosmetykow, ale dzis z ciekawosci przejrzalam oferte Diora i ktos sprzedawal calkiem ladny blyszczyk za 60zl, ktory kosztuje u mnie prawie 3o €. Na zalaczonych zdjeciach dalo sie odczytac kod i dzieki zarabistemu kalkulatorowi z tego watku odkrylam, ze data produkcji owego blyszczyka to luty 2006 czyli blyszczyk jest juz pol roku przeterminowany. Tak to wlasnie jest jak sie kupuje na allegro...

---------- Dopisano o 23:29 ---------- Poprzedni post napisano o 23:27 ----------

Cytat:
Napisane przez evak1988 (Wiadomość 14065098) Dziewczyny kupiłam w niemczech balsam garniera i jest na nim napisane takie cosik 36F602 a daty ważnosci nie ma i nie rozumie tego, co to oznacza? z kad mam wiedziec do kiedy jest wazny? Jest to ten czerwony balsam z syropem z klonu garniera ;) Na niemieckich kosmetykach nigdy nie ma daty waznosci, ale nie spotkalam sie z tym, aby sprzedawano produkty przeterminowane (mam na mysli w sklepach czy drogeriach). Na opakowaniach sa zawsze narysowane te sloiczki, gdzie widac ile miesiecy po otwarciu mozna uzywac produktu.



madzienka79 - 2009-09-03 23:44
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez MdM (Wiadomość 14065943) Nigdy nie kupuje na allegro kosmetykow, ale dzis z ciekawosci przejrzalam oferte Diora i ktos sprzedawal calkiem ladny blyszczyk za 60zl, ktory kosztuje u mnie prawie 3o €. Na zalaczonych zdjeciach dalo sie odczytac kod i dzieki zarabistemu kalkulatorowi z tego watku odkrylam, ze data produkcji owego blyszczyka to luty 2006 czyli blyszczyk jest juz pol roku przeterminowany. Tak to wlasnie jest jak sie kupuje na allegro...

---------- Dopisano o 23:29 ---------- Poprzedni post napisano o 23:27 ----------

Na niemieckich kosmetykach nigdy nie ma daty waznosci, ale nie spotkalam sie z tym, aby sprzedawano produkty przeterminowane (mam na mysli w sklepach czy drogeriach). Na opakowaniach sa zawsze narysowane te sloiczki, gdzie widac ile miesiecy po otwarciu mozna uzywac produktu.
Na jakich niemieckich kosmetykach nie ma nigdy daty waznosci, wybacz bo nie rozumiem, moglabys wymienic chcoby jedna marke produktu niemieckiego gdzie nie widnieje data waznosci:rolleyes::confus ed:



arrachnee - 2009-09-04 07:33
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez evak1988 (Wiadomość 14065098) Dziewczyny kupiłam w niemczech balsam garniera i jest na nim napisane takie cosik 36F602 a daty ważnosci nie ma i nie rozumie tego, co to oznacza? z kad mam wiedziec do kiedy jest wazny? Jest to ten czerwony balsam z syropem z klonu garniera ;) Garnier należy do L'Oreala, więc prawdopodobnie jest ten sam system kodowania - F=2009



magtru - 2009-09-04 08:29
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  [QUOTE=MdM;14065943]Nigdy nie kupuje na allegro kosmetykow, ale dzis z ciekawosci przejrzalam oferte Diora i ktos sprzedawal calkiem ladny blyszczyk za 60zl, ktory kosztuje u mnie prawie 3o €. Na zalaczonych zdjeciach dalo sie odczytac kod i dzieki zarabistemu kalkulatorowi z tego watku odkrylam, ze data produkcji owego blyszczyka to luty 2006 czyli blyszczyk jest juz pol roku przeterminowany. Tak to wlasnie jest jak sie kupuje na allegro...[COLOR="Silver"]

Trzeba pytać o kody, ja czasmi z lenistwa i naiwności tego nie robię, bo mi się wydaje, że skoro sprzedający ma same pozytywy to staroci nie sprzedaje, a jednak, kilka razy kupiłam purchawki i teraz pytam o kody...Jeżeli ktoś nie odpowiada, to sobie odpuszczam aukcję...A'propos tego błyszczyka , mój rekord ( pierwszy i ostatni :) ) to błyszczyk EL z 2004 roku!!!:rzygi: Strasznie zjełczały :mad:



MdM - 2009-09-04 09:16
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez madzienka79 (Wiadomość 14066612) Na jakich niemieckich kosmetykach nie ma nigdy daty waznosci, wybacz bo nie rozumiem, moglabys wymienic chcoby jedna marke produktu niemieckiego gdzie nie widnieje data waznosci:rolleyes::confus ed: Na prawie wszystkich. Zawsze sa tylko kody, a dat nie ma (mam jeden polski krem, na ktorym wyraznie jest napisane: 07.2010, na niemieckich kosmetykach takiej informacji nie ma, tylko sa te wkurzajace kody, ktore ciezko rozgryzc).



evak1988 - 2009-09-04 09:57
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  --



evak1988 - 2009-09-04 09:58
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  --



evak1988 - 2009-09-04 10:01
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  aaaa to czyli on bedzie wyprodukowany w 2009 a jaki miesiac to nie wiadomo? kurcze głupie to jest, lepiej jakby normalnie daty były



kaledonia - 2009-09-04 10:01
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  A co oznacza kod 8NA5 na tuszu Elizabeth Arden?

w kalkulatorze z 1 strony wyszlo,że został wyprodukowany w 2000 roku, co akurat jest niemożliwe, ten tusz nie był jeszcze wtedy w produkcji...



madzienka79 - 2009-09-04 10:16
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez MdM (Wiadomość 14068539) Na prawie wszystkich. Zawsze sa tylko kody, a dat nie ma (mam jeden polski krem, na ktorym wyraznie jest napisane: 07.2010, na niemieckich kosmetykach takiej informacji nie ma, tylko sa te wkurzajace kody, ktore ciezko rozgryzc). Troszeczke mnie wlasnie zaskoczylo twoje stwierdzenie, ze na niemieckich produktach nie ma dat waznosci, gdyz mieszkalam w Niemczech dluzszy czas i kupujac tam kosmetyki nie mialam wiekszych problemow z odczytaniem daty a jezeli byla mi ona "niewiadoma" na pomoc wzywalam panie sprzedajace:D.
Tutaj w Anglii to dopiero mam problem z odczytaniem dat waznosci na kosmetykach.



Kaninen - 2009-09-04 12:47
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez kaledonia (Wiadomość 14069250) A co oznacza kod 8NA5 na tuszu Elizabeth Arden?

w kalkulatorze z 1 strony wyszlo,że został wyprodukowany w 2000 roku, co akurat jest niemożliwe, ten tusz nie był jeszcze wtedy w produkcji...
Prawdopodobnie bedzie wyprodukowany w 2008. Wiele firm powtarza kody co 8 lat, ale nie jestem pewna czy Elizabeth Arden tez.



MdM - 2009-09-04 13:13
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez madzienka79 (Wiadomość 14069428) Troszeczke mnie wlasnie zaskoczylo twoje stwierdzenie, ze na niemieckich produktach nie ma dat waznosci, gdyz mieszkalam w Niemczech dluzszy czas i kupujac tam kosmetyki nie mialam wiekszych problemow z odczytaniem daty a jezeli byla mi ona "niewiadoma" na pomoc wzywalam panie sprzedajace:D.
Tutaj w Anglii to dopiero mam problem z odczytaniem dat waznosci na kosmetykach.
No sa kody na tych kosmetykach, ale to nie to samo co zwykla data latwa do rozszyfrowania :)
A panie sprzedajace prosze jak kupuje nieduzo, ale ja z reguly jak kupuje kosmetyki to hurtem i panie w Douglasie albo te w Kaufhofie nie sa zbyt happy jak maja mi sprawdzac 20 kodow.



evak1988 - 2009-09-05 10:36
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  kurde co za durny internet, teraz patrze że dodało moje 3 odp bo jak chcialam dodac to mi nagle wyskakiwalo że nie idzie wyswietlić strony i myslałam że nie dodało wiec probowalam dalej i tak smiesznie wyszlo :D teraz w szoku byłam jak to zobaczyłam hah, jestem w niemczech i kolega tu ma jakiś kiepski internet..



aldii - 2009-09-05 16:18
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Czy ma ktos kody do Orlane ??:pliz:



alphala - 2009-09-07 12:56
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  witajcie, potrzebuję pilnie pomocy w rozszyfrowaniu kodu, czy ten produkt jest jeszcze przydatny?

Benefit 7K1A



arrachnee - 2009-09-07 14:59
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  info o beneficie jest na pierwszej stronie wątku - 7 = wyprodukowany w 2007



_Emi_ - 2009-09-07 17:03
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Chciałam zapytac o podkład Maybelline o kodzi 16E502.



MdM - 2009-09-07 18:47
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez _Emi_ (Wiadomość 14122307) Chciałam zapytac o podkład Maybelline o kodzi 16E502. 2008 rok



_Emi_ - 2009-09-07 20:36
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Dzięki;)



TeaHouseMoon - 2009-09-08 13:42
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  A ja nigdzie nie mogę znaleźć, jak rozszyfrować kod Oriflame EX0408LA5F. Ktoś może wie? :confused:



arrachnee - 2009-09-08 19:43
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez TeaHouseMoon (Wiadomość 14136068) A ja nigdzie nie mogę znaleźć, jak rozszyfrować kod Oriflame EX0408LA5F. Ktoś może wie? :confused: EX0408LA5F kwiecień 2008



korneczka - 2009-09-10 16:28
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  a jakiej daty jest Lolita Lempicka minuit o kodzie 8H003 ?



TeaHouseMoon - 2009-09-10 18:16
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Cytat:
Napisane przez arrachnee (Wiadomość 14142550) EX0408LA5F kwiecień 2008 :D Wiedziałam, że to musi być coś banalnego :hahaha:Dziękuję!



oleniolek - 2009-09-12 13:22
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Witajcie :)
czy ktoś wie gdzie znajdę kody do kosmetyków Sally Hansen?



kurkaogorka - 2009-09-24 16:53
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Mogę prosić o pomoc? Kupiłam na allegro parę kosmetyków Sally Hansen, ale mam sporo wątpliwości co do ich świeżości- kody to 7DRZKC, ADNF1, LOT8HKU-2.



magda s. - 2009-09-28 14:22
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  jak to jest z datami przydatnosci do uzytku...jesli mam nowy krem (z dozownikiem, jeszcze nie byl uzywany, dopiero go kupilam) z data waznosci do 11.2009...no ale krem jest 'wazny' 12 m-cy od otwarcia...jak zawsze...wiec co? od listopada juz bedzie do wyrzucenia...:confused:

a moze nie nalezy az tak bardzo sie tym przejmowac?
wiem, ze krem zuzyje, bo to 30 ml do stosowania na dzien i noc...ale jak o nim poczytalam wiecej to rozwazam nabycie jeszcze jednego...i tutaj jest problem, moge nie zuzyc go do konca listopada...:(

jest jakas 'ostateczna' granica bezpiecznego uzywania kremow? bo wiadomo przeciez, ze nie zepsuja sie dzien po dacie przydatnosci podanej przez producenta...:D



evak1988 - 2009-10-06 13:15
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  hejka kupiłam w polsce teraz zwykły krem z dove i ma kod 91192 DC i nie wiem co on oznacza, innej daty waznosci albo produkcji na opakowaniu nie ma..
Gdzie mogę sprawdzic ten kod z Dove?



***NiKa*** - 2009-10-07 11:19
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Witam,
Mam pytanko odnośnie kodów Givenchy. Kupiłam perfumy (Organza) w perfumeria.pl Kod na spodzie 9P02. Wpisując w kalkulator wychodzi błąd. Niby coś tam wychodzi że z 2009. Literki domyślam się ,że będą odpowiadać miesiącom. Może przez ta literkę wychodzi błąd. Jeśli tak jest to znów nasuwa mi się pytanie ,czy perfumy są oryginalne.
Z góry dziękuję za odpowiedź.



Anecia86 - 2009-10-16 10:24
Dot.: -> Kody, daty produkcji, daty ważności <-
  Witam! i proszę o pomoc :( kupiłam na allegro tusz do rzęs max factor masterpiece ale nie wiem gdzie jest kod..na podkładzie jest 8156 wiec nie ma problemu ale na tuszu nie mam zielonego pojęcia.. czy to jest: KT13OXP, czy CH-1213 czy może 95930556. to są wszystkie cyferki z opakowania więc je spisałam. Czy któraś może mi pomóc?